Niu de l'Àliga. Alcover. Muntanyes de Prades. Tarragones

El niu de l'Àliga

Avui ens desplaçament nord enllà a les muntanyes de Prades, concretament a Alcover al Barranc de La Glorieta.

L'excursió amb nens al Niu de l'Àliga d'Alcover és un dels racons més visitats de les Muntanyes de Prades dins la comarca de l'Alt Camp. Una ruta fàcil i agradable us aproparà al riu Glorieta i al seu popular salt d'aigua. La ruta recupera un antic camí i transcorre gran part per pista forestal. Un cop al salt teniu l'opció de continuar pujant fins a les Fonts de la Glorieta. Aquest tram ja és una mica més complicat i l'accés amb nens dependrà de l'edat i de com estiguin d'acostumats a caminar i grimpar. L'àrea del Mas de Forès és ideal per passar-hi el dia i resseguir el Glorieta.

Niu de l'Àliga d'Alcover. Dades i mapa

• Distància: 6km
  • Tipus de recorregut: un tram circular i resta lineal
  • Temps: 1,30h només d'anada
  • Desnivell: 110m.
  • Dificultat: baixa fins el Niu de l'Àliga, mitjana fins les Fonts de la Glorieta

Excursió amb nens al Niu de l'Àliga d'Alcover

Niu de l'Àliga i les Fonts del riu Glorieta. Itinerari

Un cop a la població d'Alcover cal sortir del poble direcció Prades Mont-ral per la TV-7041. Seguir fins el desviament, per un camí més estret Vall de Glorieta - Ermita del Remei. Continuar recte fins arribar a l'Ermita o seguir fins el pàrquing del Mas de Forès.

Podeu començar la ruta comença des del mateix pàrquing de la zona del Mas de Forès (és de pagament). També teniu l'opció d'aparcar a l'Ermita del Remei que és gratuït. Si opteu per la segona opció haureu de fer una caminada aproximada d'1 Km fins el pàrquing de pagament (uns 15 minuts)

• Cal agafar la pista forestal que surt del final del pàrquing  (el pas de vehicles està prohibit).
  • Seguir les marques blanques i grogues del PR-C-20 i l'indicador de Mont-ral. Aquí el camí va en paral·lel al petit canal d'aigua.
  • Arribar fins la bifurcació. Es pot arribar al Niu de l'Àliga pels dos camins. Aquí s'ha optat per seguir el camí de la dreta (el de l'esquerre és més fàcil).
  • S'han de creuar dos petits ponts de fusta. El segon pont uneix els dos camins i a partir d'aquí el traçat és lineal.
  • Continuar caminant fins arribar a les runes de l'antiga central elèctrica. Cal pujar les escales. Un cop a dalt trobareu un cartell informatiu del PR-C-20. Teniu dues opcions: cap a la dreta es va a la Bassa de la Central. L'esquerre, i en baixada, condueix cap el salt d'aigua. S'arriba al Niu de l'Àliga en aproximadament 1,30h.