Font del Bassiol, Cova de l'Hedra, Font del Recreo...Serra de Montsià

Barranc del Bassiol-Font del Bassiol-Cova de l'Hedra-Font del Recreo-Barranc del Llob. Serra de Montsià

Tot resseguint l'antic camí del bandolers deixarem el cotxe al punt marcat com a pàrquing en el track de la ruta.

Ara en enfilarem cap a la serra del Montsià per un camí ben marcat. A la esquerra trobarem un sender que ens portarà al mas dels Bardins, aquest NO és la nostre. A la dreta en surt una altre, creuarem el barranc i seguirem el sender cap al mas de Vilero. Continuarem vorejant els barranc serra amunt.

Anem guanyant alçada, i sempre cap a l'esquerra arribarem a una cruïlla que seguirem a l'esquerra fins arribar a la Font del Bassiol i  Racó de Bassiol.

Allà mateix trobarem una construcció de pedra en sec que hauria de servir com a refugi de pastors i excursionistes.

Desfarem el camí fins l'últim encreuament que hem deixat, ara girarem a l'esquerra. planejant la serra en busca de la cova de l' Hedra.

Després de la visita de rigor, marxarem en busca de la meravellosa  font del Recreo. Continuarem tot recte fins la propera cruïlla de senderes, i torçarem a l'esquerra cap al cim de la serra , no molt lluny de l'encreuament ens trobarem la piqueta de la font, un petit corriol a la part de dalt ens portarà a la font.

Ara toca baixar i ho farem pel barranc del llop. Desfarem el camí d'anada, però allí on hem trobat la cruïlla de senders seguirem a l'esquerra, en busca de la bassa de l'Argiler.

Trobarem un sender a mà esquerra que ens portarà als conreus més planers de la serra, no molt lluny trobarem el cocó del ferit. Ara continuarem el camí fins el punt d'eixida.